Ta ställning, du också!

Denna veckan har varit skit, iallafall till stora delar. Ändå, trots att allt gått fel, så skäms jag över att klaga!

Idag bär jag en röd tröja, vilket jag för övrigt anser att alla BÖR göra! Ibland blir jag så fruktansvärt trött på allt skit som händer.

Burma, stackars ert folk. Hur kan det ens få gå till så här? Dra in alla era bidrag å se till att visa att VI (de övirga länderna) inte kan acceptera detta. Tafatt diskussion är det. Däremot vill jag Hylla och verkligen ge de buddistiska munkarna all mitt stöd och förtroende.
Även om jag inte är troende (är däremot född in i den svensk protestantiska kyrkan) förstår jag inte hur landets regim tänker då de attackera fredliga män och kvinnor. Alla de människor som protesterar i Burma borde få stor uppskattning. Och om fredspriset givits till många personer, borde alla tappra munkar fått det!

För att byta samtalsämne helt, så läste jag en artikel i Metro där de intervjuat en av stureplansprofilerna.. Jag är en av de personer som VERKLIGEN anser att hårdare straff mot sexuelltofredande, våldtäkt och mot pedofiler borde höjas. Däremot är det oerhört viktigt att inte döma, om man inte har bevis.
- Om denna tjej verkligen blev våldtagen är det frukansvärt, men tänk om det inte var så?
Även om de båda männen frias idag från Hovrätten, kommer de förmodligen alltid vara dömda.
Var är bevisen?
Ge oss klara och säkra bevis så oskydliga offer slipper lida och skyldiga får ta sitt straff.
För jag är inte säker på vad man ska tro, men iof. ingenting förvånar mig längre...


Hrm, hade körlektion idag. Det gick väl sådär. Tycker det börjar bli tråkigt att köra! SKÄRPNING!
För övrigt borde jag plugga, har ju trots allt haft 2 studiedagar nu. Imorgon är det Bröllop å fest, sedan söndag ska jag vara MaryKays ansikte utåt på Skånemässan i Malmö :) Men det ska bli trevligt!

För övrigt, Facebook, det ska tydligen vara jätte bra? Och jo, jag har ett konto, men? Jag är inte säker på att jag fattar!


That's all for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback