Att vara älskad.

Jo.. de senaste dagarna, veckorna samt månader har mina funderingar snurrat häftigare än vanligt..
Jag funderar på vart mitt hjärta för mig? Någonstans tror jag att det på ett sätt alltid kommer tillhöra Jimmy.. men samtidigt vet jag att livet inte stannar här.. inte för mig, inte just nu iallafall.
Det är meningen att något ska ske.

Under de senast året har jag upplevt, sett, mognat och insett mer saker än jag har resten av tiden.. (om jag skulle gissa?) Livet har verkligen fått sig en vändning.. i rätt rikting.

Jag har varit älskad, saknad, lycklig, ledsen, sviken, blyg, framåt, kär, förälskad, elak, dumdristig, glad, rolig, tråkig, självisk, omtänksam, bortskämd, arrogant, bitchig och en massa mer..
Det bästa är ändå att inget tryckt ner mig. Hur illa det än blivit har det ändå löst sig.

Under det senaste året har jag mist vänner.. inte på de sättet att de inte finns på jorden mer.. utan snarare att de inte finns för mig. Jag har blivit oerhört besviken och sviken av en del personer.. säkerligen har jag gjort det samma mot dem. Någonstans lärde jag mig att dem inte var värda min omtanke längre. Jag står alltid vid mina vänners sida, länge och stadigt. Problem uppstår när de skiter i mig eller ännu värre ljuger för mig...
Vissa vänner har jag bara vuxit ifrån.. och ingen av oss var angelägna om att hålla fast vid varandra. Men det är väl snarare än fas som alla måste gå igenom i livet.
Vissa gamla vänner har jag däremot funnit igen, även om det aldrig kan bli som förr, så är det än mina vänner.
Och slutligen har jag funnit väldigt många nya vänner, antagligen vänner för livet.. som många dessutom är från andra nationaliteter.


Det är egentigen nu livet börjar har jag kommit på. Det är nu ens belsut blir betydelsefulla och det man gör spelar roll.
Jag har idag sökt ett nytt jobb (som är sjukt mycket bättre betalt) Och jag kommer nog ta det jobbet om jag får det.
Jag trivs väldigt bra på Rusthållargården.. däremot får man inte jobba så många timmar + att lönen suger.. :/
Jag vill resa!! Då behöver jag pengar :) Däremot jobbar jag gärna 24 timmar om dygnet (eller ja, nästan) bara så jag ska kunna resa...
Planerna ser däremot lite annorlunda ut nu.. (efter att jag tänkt en del)
Om jag får det andra jobbet är det smartare att jobba där tills kanske april.. å att sen åka runt i Afrika någongång mellan maj-augusti. Så har man en massa pengar också :) Jag kan ju ändå åka till Kenya i 2 veckor i janari/februari om jag vill det? Det är ju trots allt rätt stor skillnad på 10 och 30 tusen :P



Just nu sitter jag och sparar alla Robins bilder till min dator.. (hans var mycket roligare än mina) Så är det alltid!

Tänkte lägga upp några här kanske.. borde lägga upp några till från min egen kamera..
Något som jag inte bara borde göra.. utan måste göra är att städa och organisera mitt rum.. *hrm* fast det kan alltid vänta lite (a)

Fick dessutom nyss ett telefonsamtal från CJ av alla människor.. han ville ha lite papper från psykologin :) Det kan jag väl stå till tjänst med!
Nej nu får det bli bilder av resten!!

PUSS!







(okej, det blev bara Robins bilder denna gången.. blir lite fler från mig senare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback