Dagens dikt.

Du kom aldrig över mig


Du kom aldrig över mig. 060514

 

Vi är inte tillsammans längre,

Vilket betyder: Du kan inte använda din äganderätt,

Inte på mig i alla fall.

Du ville bryta upp och vara fri,

Inte jag.

Ändå hindrar du mig från att gå vidare.

Du kallar mig äckel,

Okej, kanske kan vara möjligt.

Men du älskade mig trots det.

Du kan be mig att dö,

Det kommer vi alla att göra.

Du kan intala dig själv att jag

Inte finns i ditt liv längre,

Men det kommer du aldrig ifrån.

Du kan säga att jag är ingenting för dig,

Men tydligen är jag det.

Du kan be mig att dra åt helvete,

Men du gör det lätt för dig.

 

Jag är ledsen att göra dig besviken

Att jag kommer över dig,

Och inte tvärtom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback