Dagens dikt.



Rädd för att åter älska. 060610

 

Ny läkta sår, ömmande utslag som sakta rivs upp igen,

Precis nu när sorgen och smärtan börjar att kontrolleras,

Då kommer du.

 

Vacker som en ny avbildad ängel, du med en gloria av guld.

Dina ögon lika blåa som himlen, och ett leende fantastiskare än solen.

Det är du..

 

Nygamla känslor återkommer som en oönskad vindpust en het sommardag,

Känslor som påminner mig om vår existens.

 

Förmodligen vill du mig väl.

Antagligen behöver du lära känns mig.

Förhoppningsvis vill du vara min vän.

Men det räcker inte.

 

Varje bokstav du använder, varje ord du skapar och varje mening som bildas,

Alla dessa gånger ger du mig nytt liv.

Du förstår, jag är rädd för att älska igen….

Så om du bara tänker såra mig,

 

Gå. 

 





Tyckte den passade bra idag... :o/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback