Blondinbella och hennes religion?

Ja, vem är jag, vem är vem att kommentera och kritisera andras liv och val?

Satt nyss och kollade på SVT debatt där det diskuterade SHOPPING.
Jag förstår och kan kolla med om vad alla sa där, men det är ett faktum att det matriella behovet ökar samtidigt som ohälsan gör det samma.
Många unga mår sämre, inte minst över sina utseende. Detta  håller nog alla med om att det är sorligt, men finns det någon vändning?

Tycka vad man vill om Blondinbella men att den här shoppingkulturen blivit en stor marknad för tjejer att tjäna pengar stämmer verkligen, själv säljer jag smink och hudvård. :)och det är inget fel i det?
PROBLEMET återstår dock när tjejer och killar tror att saker är lycka och att de kan ge en populäritet!
För mig är utbildning och kunskap det viktigaste och allt övrigt bonusar. Detta är vad vi måste lära våra ungdomar.
Saker kan inte ge dig ett liv, det ger dig endast den lyx som du kanske egentligen inte behöver. Däremot anser jag att man inte bör anklaga unga framgångsrika tjejer för att vara problemet.

Om unga tjejer kan skapa sig ett liv genom utbilding och arbetslivet är det inget fel i det? Det viktiga är dock att man som ung och framgångsrik tar på sig det ansvar man faktiskt har. Detta ansvar gäller vare sig det är sina vänner, syskon eller helt okända tjejer...

Var en förebild och förspråka det som är viktigast, kunskap och utbildning.  (
självklart ska man uppmuntra till självkänsla, självförtroende och att skaffa lycka genom vänner/familj) Men genom utbildning och kunskap är det lättare att nå.

Ja, jag var helt enkelt bara tvungen att kommentera lite :)

Sleep tight. - I will.
image93
Den finns kanske bara där? Inom dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback