Dagens dikt.



Underbar är du.

Underbara känslor spritter upp i en förvirrad kropp
sköna känslor jag glömt existerade
Ett rus av glädje ilar förbi fort
som om jag inte borde känna.
Men det gör jag.
dina fantastiska konstruktioner av ord,meningar
dina makalösa bokstäver som bildar ord,
ord om mig.
blickar som tömmer mig på fullständig luft
smekningar som får mig att rysa av välbehag,
tankarna om dig får mig att vilja flyga
Flyga mot himlen och sväva ovan allt,
ovan lycka och glädje - där finns du!



Igår satt min syster och läste igenom alla mina tidigare dikter och detta är nu hennes favorit.
Jag antar att det beror på att det är just så hon känner för tillfället.
Jag skulle väl inte direkt påstå att detta är så jag känner just idag.. snarare tvärtom.
Mer om detta i nästa inlägg.
Varsegoda: Dagens dikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback