Min farfar.

Han måste vara en av de underbaraste människorna som funnits.
Jag vet att man tillbringar allt för lite tid tillsammans med de man älskar.
Jag måste bli bättre på det.


Imorse gick jag upp 5:45 för att bege mig till Söderportskolan i Kristianstad för att delta i årets FN-rollspel.
Kom dit vid åtta och fick reda på att jag skulle vara ordförnade i sociala och etiska utskottet tillsammans med Sebastian (erfaren kille (ungefär 30 rollspel) varit ordförande när jag varit delgat, läser pol.kand (precis som jag funderat på)
Sen att han är snygg gör ju inte saken sämre heller ;)
Han var iallafall väldigt trevlig att prata med och gav mig en del tips på vad jag borde läsa och liknande :)
Att prata med de som redan läser det programmet man är intresserad av är ju det enda rätta (faktiskt)
Fick även träffat Susanna och Per :D Det var kul !!
Tyckte att rollspelet gick bra, och jag antar att Sebastian var nöjd med mig. Fick hålla i tre resolutioner själv så :P
Så dålig kan jag ju inte ha varit!
Gick efter det hem till min älskade farfar..
Satt där i 2 timmar och pratade om allt mellan himmel och jord.

Vi pratade om mig och Jimmy.
Min resa till Kenya.
Engagemang.
Fn-rollspel.
Hans barndom.
Min framtid.
Mina resor.

Han är stolt över mig. Och jag är överlycklig att vara hans barnbarn. Han ger allt av sig själv och han anser sig leva ett oerhört rikt liv. Jag önskar mig själv detsamma.
Jag lovade bland annat att jag skulle besöka Fyrisgården när jag kommer till Uppsala. Det skulle göra honom glad.


Igår sov jag hos Jimmy.
Det är svårt att släppa taget helt.. men jag tycker det går bättre för oss efter varje gång.
Jag är bara glad att du finns kvar i mitt liv fortfarande.
Du är det bästa som hänt mig.


Gårdagen var dock väldigt trevlig och mysig :)
Jag har funderat väldigt mycket över den idag.
Jag är så osäker. (inte likt mig direkt)
Jag vet väl inte direkt varför.. jag har inte gjort något fel, och jag planerar inte att göra det heller.
Mamma och Elin sa att jag skulle låta allt komma naturligt. (jo, för det är ju VERKLIGEN min starka sida)
Men jag antar att livet flyter på så som det vill?
Vart jag befinner mig om ett halvår har jag ingen aning.
Förhoppningsvis är jag där jag vill vara! (a)


Dagens fråga:
När får man lov att vara riktigt lycklig igen, utan att få dåligt samvete?



Imorgon är det jobb igen och efter det är det PARTY PARTY! Jag ser verkligen framemot det :D
Ska bli sjukt kul att festa med Malin and the gang.. (även om jag jobbar lördag morgon)

En annan knasig sak är att nu ikväll kollade jag på "Du är vad du äter" och jag måste vara sjukt tjock! haha
och jag anser mig inte att vara det.
Men mitt BMI är allt för högt och min midja allt för tjock :P
Jag är på gränsen för i princip alla sjukdomar.. mysko. Ibland undrar jag faktiskt hur de räknar.
Nästa vecka blir det iallafall träning tis, ons och tors :)
Jag kommer faktiskt träna även om min axel inte är bra (blir kanske inte lika högt tempo då)
Jag ser redan fram emot nästa vecka.. kanske får man träffa några trevliga personer då också (a)?

PUSS!

Ps: Idag fick jag ett sms!
"Hej, jag vill träffa dig.
Jag är en kille från Afrika som bor i Malmö.
Jag såg din bild på datan."


Fråga 1: Vart såg han mig?
Fråga 2. Hur fick han mina nr? (det ena står på min mor)
Fråga 3. Vem fan är du?

Sista Ps:et.. han är inte den enda mystiska människa som ringer mig.. har ett jäkla nr (som spåras till något företag på Gotland) som ständigt fortsätter att ringa mig! Vad är det för fel på mig och telefoner?  Ds:


Kommentarer
Postat av: jessika

hur kunde du vara i kristianstad utan att ringa mig??? =(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback