Månadens dikt.

Så som jag.



Älskling,

du kan inte både älska och äga mig

du kan inte vara med mig och stöta bort mig samtidigt.

Vackra ord löser inte allting,

och alla handlingar glöms inte bort.


Du måste förstå att kärlek bör inte tas för givet,

en dag tröttnar den och vandrar vidare.

Dag försvinner och går mot natt,

på samma sätt suddas tålamodet bort.


Darling,

hjärtat kan förstå alla världens språk,

och hjärtat älskar i alla länder.

Men för att vara älskad av någon annan,

en kärlek som är besvarad,

måste man ge mer än en öppen hand.


Älskling,

älska mig så som jag förtjänar.

 



Emma Landgren 17/2 2009

Kabete Campus, Nairobi, Kenya.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Otroligt vackra och sanna ord.

2009-04-24 @ 13:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback