Kort Uppdatering.

Tiden flyger iväg, bara 3 veckor kvar.
Veckan som varit har också varit händelserik.
Kommer nog beskriva den i punktform igen, är mycket lättare och smidigare.

Är nu vid nätet igen efter att ha duschat (fanns vatten idag) ätit lite och sovit tillsammans med min bok :)
Måndagar är lika tråkiga här som hemma..


Följande: inte i kronologisk ordning.
  • Har sett en riktigt brand, en stor en. Inne i centrum brann ett supermarket ner, fy tusan vad mycket eld och rök!! (tyvärr missade jag att ta med mig kameran)
  • Jag har känt hur tårgas inte går att andas. Någostans hade poliserna sprutat tårgas, hosta, rinnande ögon och näsa samt att man inte kan andas.
  • Betalde polisen som stoppade oss. KORRUPTION!!! SUCK
  • Lärt mig att det är riktigt illa ställt i kenya, en vakt (som jobbar i princip hela tiden) tjänar ungefär 10000 kshs (vlket motsvarar 1000 svenska kr i månaden) rättvist?
  • Har vart ute på riktigt och partayat med Gabs kompisar! haha.. Här är det lätt att bli bjuden på drinkar/öl, och att få för många!
  • Haft min första bakfylla i Kenya i väntan på att besöka Nairobis nationlpark.
  • Besökt nationalparken.
  • Sett en del djuer, dock inga lejon eller elefanter. :(
  • SSuttit i kyrkan i 6 timmar!!
  • Sjungit i kyrkan och presenterat mig själv..
  • Joinat en grupp i kyrkan (fråga mig inte hur det gick till)
  • Kört bil.
  • Insett varför detta är just tredje världen. kan jag leva här?
  • fått ett jobb, men som aldrig blev av! gahh?!
  • Insett att jag kan tjäna sjukt mycket pengar här, vilket är frukatansvärt orättvist.
  • fått en inbjudan att besöka GHETTOT med pastorn.
  • Ställt en massa dumma(smarta enligt mig) frågor om kristendomen
  • Pratat med mamma, pappa och Maggi i telefon!
  • Jag saknar min syster otroligt mycket :) I love my sis!

ja, det var lite vad som hänt. Har läst ut ännu en bok och börjde på min sista svenska bok idag.
Ser fram emot nakuru, ska bli skönt at göra lite på egen hand :) Kan dessutom behöva pratat lite mer svenska.
Nästa vecka kommer nog bli trist. gabriel måste ju plugga hela tiden.. Jag förstår ärligt inte konceptet med att ha 10 exams på 2 veckor. Lär man sig verkligen då?

Ska lägga in en bild ellr två, orkar dock inte sitta här allt för länge :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag saknar dig också, så sjukt mycket :(

Tiden går fort, ses snart <3

älskar dig <3

Postat av: Thomas

usch, den där elden låter inte trevlig. 25 döda hittills med ytterligare 45+ saknade.. kanske inte något tillfälle för kameran ändå :(

2009-02-03 @ 11:32:17
Postat av: Robin

Hej min sköna!

HUr mår du där nere? Om en vecka är jag där.

Vad ska jag tänka på, något att ha med mig?

Puss

2009-02-13 @ 21:23:47
Postat av: Jonas & Marie

Du har ett Valentine´s kort att hämta hos oss... http://jomari.se/2009/02/14/happy-valentine%C2%B4s-day/



Kramar från Jonas & Marie

2009-02-14 @ 14:15:42
URL: http://jomari.se
Postat av: mamma

hej gumman inte varit inne på bloggen på några dagar och blev lite betänksam när du skrev du var sjuk. hoppas Robin kan pigga upp dig.



kram på dig fråm mamma/pappa och elin

2009-02-18 @ 21:27:57
URL: http://lefreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback