2 veckor sedan..

Det är bara 2 veckor sen jag lämna Sverige... och det är 5 veckor kvar tills jag kommer hem.
Dagen har varit lugn.. speciellt eftersom gabriel måste plugga ganska mycket, tenta både idag och imorgon.. (dem har sjukt många papers and tentor - typ hela tiden) Försökte för övrigt läsa lite av hans pappar igår (medicin) jo tjena.. kunde knappt uttala orden. haha
Kom hem igår vid 19:00 tiden efter att ha tillbringat nästan fyra dagar UP COUNTRY!
kan ni förstå? och det bästa av allt var att jag överlevde utan svårigheter.

Up country innebär ingen el, inga bekvämligheter, ingen dusch eller toalett, ingen skräpmat eller godis.
Iallafall var jag där, vilket är allas riktiga hem, där hans föräldrar bor.
Det var ocksåå har begravningen var för den lilla bebisen..
Begravningen var sorlig och annorlunda.. De tog många bilder, och alla skulle titta på den döda bebisen i kistan.
Själv har jag stora problem med afrikanernas sätt att se på det hela, så jag tillbringade den mesta tiden med Amanda, bebisens storasyster.

Jag blev varmt välkomnad, välsignad och allt möjligt.
Jag är utsänd av Gud i rätt tid. Jag kommer förändra massor..
De blev också chockade över att jag kunde göra någonting överhuvudtaget.... jag vet inte vad de trror om vita kvinnor..
Iallafall var de överraskade att jag både kunde ta hand om barn och jobba.. hhaha.. att jag kan laga mat var också konstigt :P
Deras syn på europaskvinnor är ganska underlig.
Iallafall har jag bevisat motsatsen :)
Förövrigt trodde alla på begravningen att jag var en modell.. Det skrattade jag gott åt ganska länge.
Hans bror Mac lurade i dem att jag var Miss Sweden.. och var här med Mr Kenya (eftersom Gabriel är modell här antog det väl det samma om mig)... märks de inte ser så mycket (de har ju inte ens en tv)

Just nu sistter jag i en datorsal, klockan är runt halv fyra... har lite mer att göra på facebook sen vet jag inte vad som händer.
Gabriel måste plugga hela kvällen och natten :/
Antar att resten av veckan kommer bli kul.
Jag ska nog dock på audition imorgon som den rika, vita kvinnan som äger ett rehabeliteringscenter.
Jag kommer rocka :P
Är en lokalserie som sänds här nere, som tur är är ju Gabriel också med.. han ska nog spela kidnapparen.. antar att det är mig han kidnappar.
Är en erfarenhet plus att jag får pengar :)

vet inte rikrigt mer vad jag ska skriva.. börjar få ont i ryggen av att sitta på denna stolen..
är trött på att duscha i kallvatten.. DET ÄR KALLT!!! är också trött på att vattnet försvinner lite då och då..
är också ganska trött på allt tris å pasta jag äter.
Men jag älskar det.
Det känns som jag varit här mycket längre, och det känns som jag känt folket i hela mitt liv..
Ska försöka lägga upp ytterligare några bilder :)

PUSS och KRAM






Jag tillsammans med gabriel, hans mamma&pappa, samt systrarna
Anastacia och Elisabeth.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback