Andra dagen i Kenya...

Hej alla mina kara vanner!
Befinner mig just nu pa Campusets bibliotek for att lana internet ett litet tag..
Vaken min mobil eller min dator verkar fungera.. Kan beror pa att internet inte ar det snabbast... dock kommer jag inte klaga over det.
Jag kom alltsa antligen hit efter manga om och men.. ett tag sag det oerhort morkt ut.

Jag borjade min resa genom att aka fran Helingborg 11:08 den 5 jan, 16:00 gick flyget mot London.
Detta flyg var ganska sent... eftersom jag endast hade 2 h och 15 min pa mig att hinna med mitt nasta flyg borjade jag bli ganska nervos.
Val landad i London tog vaskorna en jakla tid.
Jag checkade in 5 minuter innan det stangde, rusade igenom hela flygplatsen (det var LANGT) for att sluligen bli inslappt fast att de stangt gaten.
LUCKY ME!!

Efter att detta flyg ocksa var sent tillbringade jag ca 8 timmar pa flyget.. genom att titta pa tre fimer, lasa och prata med folket.. Det gick anda ganska snabbt :)
Jag landar antligen i Nairobi(med allt for mycket klader) och far vanta ganska lange innan jag far mitt visum.
Massor av tid! (nu hade val Gabriel vantat i 2 timmar ungefar)
Fick iallafall min vaska och i ankomsthallen fanns gabriel och hans van och vantade pa mig :D
Gardagen tillbringade vi i stan, fixade ett telefonkort, kollade rundor, handlade och at.
Till min fortjustning finns det i princip helt vanliga affarer! haha.. med vanlig mat :D Maten kommer nog inte bli nagra storre problem..
Rummet jag bor i ar valdigt litet (hade velat visa er, men bilderna ligger ju pa min dator (detta ar Gabriels)!!
Far fixa det imorgon.. rummet ar anda okej.
Vad som inte ar okej for 5 ore ar toaletterna!!! USCH! Det ar inte hal i marken, utan snarare annu varre.. det ar mest att alla verkar skita i hur det ser ut. Helt obegripligt om man fragar mig.. Snuskigt och skitigt.
Duschen var inte mycket battre, men det gick atminstone.. kan passa pa att saga att det ar ungefar 12 grader i duschvattnet, vilket ar ganska varmt(inte enligt mig).. jag var ganska chockad. Jag kan lova att jag vaknade,

Dock har jag sjukt ont i magen och nar det forsvinner vet jag inte... om jag tanker pa toaletterna kanns det problemet MYCKET svart att losa... haha.

Gabriel daremot ar underbar.. han behandlar mig verkligen som en prinsessa.. kanske for mycket.
Han gor verkligen allt for mig.
Kanns valdigt sott.
Vi kommer tydligen besoka hans familj i helgen.. da ska jag tydligen forvanta mig en hel del..
Det kommer bli kul att kunna beratta mer om det senare...

Allt ar annars bra med mig, forutom att jag hostar hela tiden och ar ganska forkyld..men det borde nog snart ga over hoppas jag.
Det ar varmt och skont och Gabriel har lovat mig att jag ska vara brun nar jag kommer hem :)

Jag tanker mycket pa min alskade syster, jag hoppas att vi hors snart.

Ta hand om er, jag forsoker att uppdatera sa ofta som mojligt.
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: tesso

emmo, va kul att höra att allt är okej med dig :) jag har tänkt på dig.. hahaha du och dina toalett fobier, det kunde ju inte bli mer passande :) aha.. funkar inte din mobil då så man kan smsa dig ? pusspusspsussspusspuss jag saknar dig.. sköt om dig

2009-01-07 @ 17:34:55
Postat av: Emma

Vad skönt att höra att du kommit fram och det är okej! Ha det nice!

Puss och Kram!

Postat av: frida

hoppas du har det kanon där nere!

2009-01-08 @ 18:02:49
URL: http://queenofheart.blogg.se/
Postat av: Linda

Skönt att du kommit fram =) Hoppas vistelsen blir rolig och mysig! Kram Linda

2009-01-09 @ 11:44:40
URL: http://lindiztankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback