OMG.... This is just Crazy!

Ja, nu har en vecka gått.. och det känns som längre.
Det är så mycket som händer hela tiden, nya intryck, olikheter och massa spännande folk/saker.
Just nu är jag på biblioteket igen.. tyvärr är internet så sjukt segt, plus att mina bilder inte vill läggas upp!
Gahh..
Idag hade gabriel sin tenta, så gårdagen bestod av plugg och så... Imorgon har han sin munta och han pluggar nu igen.. Annars var vi på en marknad idag som luktade skunk.
Jag var den enda vita och kände mig lagom uttittad.
I vanliga fall brukar det kännas okej men idag var det mest obehagligt och jobbigt.
Alla skrek efter mig och klädde i princip av mig naken med deras blickar...
inte kändes det vänligt heller. TACK för att jag var med gabriel. Han har ju lovat att vara min superman.
Nu ska vi köpa skor på ett varuhus istället...
jag betalar hellre en massa pengar än för att gå rundor där!.... Gabriel bara skrattar!

Var i kyrkan i söndags.. ojojoj..
SEKT varning.
Även där var jag den enda vita, förutom en svart albino.. räknas det?
I kyrkan (som där är flera hundra svarta som r i trans och talar i tungor) blir jag såklart presenterad och måste ställa mig upp och vinka.
Kyrkan tog 4 timmar... efter det behövde jag verkligen en flaska vin!!! OMG!
Det är verkligen inte min grej..

i söndags träffade jag också många av hans syskon och blev även varmt välkomnad där :)
Trivs verkligen mycket bra här..
Tyvärr hände den en mycket tråkig sak idag.. (förmodligen igår)
Fick reda på att Chris (Gabriels äldsta bror) hade råkat ut för en olycka.. Deras bebis (som var fem månader) dog..
Jag lekte med honom senast i söndags.. och innan det i fredags.
Känns hemskt.
Det är det 5te barnet de mister... var finns rättvisan? jag blir mest förbannad.
Det värsta är ändå att gabriel menar att det var Guds vilja och att allt för något gott med sig...
Det är väl tur att alla är så fruktansvärt religiösa så det kommer över alla svårigheter.
Själv vill jag bara spy.

Förvrigt har jag kört bil inne i nairobi! Hur jäkla bra är inte jag? vänster trafik dessutom.. :D Nästan 2 hela mil körde jag.
Inte bara det att jag körde, utan jag körde bra också.. haha... gabriel var chockad :D
Plus att jag börjar vänja mig vid kallvattnet i duschen :P

Vet inte riktigt mer vad som händer nu framöver, ska väl försöka åka å hälsa på Chris å hans familj.. annars så blir det nog ganska lugnt denna vecka...
Ska försöka ladda upp några foto.. för att göra det på facebook är lika med omöjligt.

PUSS å KRAM

Jag, gabriel, emanuel och amanda :)


Gabriel och Jag på Zoo :)



Jag försöker laga Ougali! (alla kenyaner äter det, för mig smakar det ingenting)


Jag och Gabriel.. efter kyrkan och tillsammans med hans familj.



Jag och stora delar av Gabriels familj :)



David, jag och Gabriel !




Jag tillsammans med Amanda och några barn som tyckte jag var intessant!


Hör av mig för vidare uppdatering.


Kommentarer
Postat av: frida

GAAH , du klappar en människoätare,:D

Postat av: Per

haha, gillar gepardbilden :D (eller är det leopard? kan aldrig hålla isär dem...)

2009-01-15 @ 14:40:48
URL: http://framtidigt.blogspot.com/
Postat av: Jeanette "din storasyrra"

Hej skoj att höra ifrån dej! Visst undrar vi hela tiden hur det är med er...tråkigt det som hände Gabriels brors familj..Vi skulle kanske åka dit allihopa en gång..

du kan vara glad att du onte är hemma i detta jä-a väder, regn, plusgrader, minusgrader omvartannat. Hälsa dina vänner där från oss att dom verkar ta bra hand om dej//Kram från Jeanette med familj

2009-01-19 @ 17:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback