Dag nummer 1 i Stockholm.

Att leva som en 08:a (eller 99:a som vissa säger i Skåne) är inte så svårt egentligen.
Vakna från världens skönaste säng, äta frukost och klä på sig. Ungefär samma sak som hemma.

Åka tåg/buss och tunnelbana in till Gamla stan.
Gå runt och titta på alla människor.
Besöka "Volvo ocean race", titta på alla fina båtar, dingla med fötterna över hamnkanten och promenera vidare.
Vidare kollar man på alla cafér och beundrar det underbara vädret.
Skrattar lite åt roliga turister och går till en fin uteservering.
Menyn var STOR (Bild finns), baren var stängd och rosévinet mycket gott.
Dessutom fick vi 2 glas vatten och bröd med smör.. till priset av 2 glas vin.
Där satt vi ganska länge och beundrade och samtalade.
Mycket angenämt.

Har även lärt mig uttala Ramlösa på "rätt sätt", vilket jag finner mycket underligt eftersom det faktiskt är vi skåningar som bor närmst Ramlösa? sant?

Liiinjää (skånska ordet är linje)
Valhallsgatan blir Vallhallsgatan (eller vad det nu hette)
Underligt men sant.

Nu dricker jag och sara rosévin igen, men det är nice.
Vi ska vidare till Täby(hur det nu är, ja det får man väl helt enkelt se)
After Beach.. annars heter det After work... men folk i stockholm har alltid varit lite underliga ;)

men men, nu ska jag kolla min FB (även kallad ansiktsboken) och sedan får jag väl byta om kanske.

Puss och kram...


Ps: Om man ställer en vänlig fråga, så uppskattas en fråga tillbaka. Vare sig om personen bryr sig eller ej. Ds:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback