Akuten.

ja, vart ska man börja?

JÄVLA KNÄ!

men är jag förvånad? nej, inte egentligen.
Det suger. MEN, det kunde varit värre.

Efter många om och men har jag äntligen kommit hem.. varit på akuten sen 15 ungefär.
Vid 7 fick jag komma till (sedan händer ju saker hela tiden) och läkaren kom tillbaka vid 20.

För er som inte vet, har jag haft ont i mitt knä i någon vecka (kanske mer?!) men iförgår kväll blev det rejält svullet.
Igår hade jag hysteriskt ont tillsammans med mycket svulllnad, och idag gav jag upp.

Jag kände mig lagom löjlig, men tydligen tog jag rätt beslut.

Läkaren trodde på infektion! så han var orolig.
Tydligen var det en massa konstigheter.

Han stack iallafall en fet nål in i mitt knä, nuddade mitt stackars ben. Jag trodde nog att det aldrig skulle ta slut ett tag. Till och med några tårar har trillat under kvällen.
Vätskan var grön och grumlig. Kul?!

Fick vänta i 1,5 timme till på provsvaren.

Lyckligtvis verkar det inte vara någon infektion.. Däremot vet han inte vad eller varför.
Jag ska på återbesök och jag måste vila benet. Nu när det kryckor som gäller. KUL!
Jag som ska på sittning på fredag å sen till Robin på lördag.
Jobb blir det inget, och jag blir fattig. Kul.

men som sagt, det kunde varit värre.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback