Excel och inställd föreläsning.

Kom till skolan vid 8, visade sig att föreläsningen var inställd. KUL.
men men inte lönt att hänga upp sig på det..
bestämde mig för att göra klart min exeluppg istället.

Sitter nu i datorsalen med den sita frågan och verkar ha kört fast..

Jag ska räkna ut "den nominella BNP per capita  med köpjusterad växelkurs" för alla mina länder.. oxh nu har jag kopierat in alla nummer och liknande i mitt excel, och jag vet hur jag ska räkna ut det (tror jag)

Nominell BNP i inhemskvaluta/befolkningsmängd. Då får jag ut Nominell BNP per capita. Därefter vill jag dividera detta tal med den växeljusterade kursen... men det fungerar inte. Det har ju tagit hur lång tid som helst att bara kopiera.. och nu fungerar det inte mer.
Jag vet inte riktigt, tänkte att Magnus får hjälpa mig i helgen.

Tänkte nog bege mig hemåt nu, sätta mig på en uteservering och njuta av livet :)
Det är fredag, det är lön och jag mår bra!

Plugg och kaffe, kan det bli bättre? ;)

SHINGALONG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback